Přes internet se dnes dá koupit všechno, tak proč ne brýle? Nenechte se odradit představou, že obroučky na dioptrické brýle si musíte vybrat jen v kamenné optice.
Mnoho lidí si myslí, že když mají brýle předepsané od očního lékaře, musí si je pořídit přímo v optice. A optika je přece kamenný obchod, nebo ne?
To už dávno neplatí. I u nás narazíte na online optiky, které fungují stejně jako kterýkoli jiný e-shop.
Jak se kupují brýle online? Stejně jako v běžném e-shopu si z nabídky vyberete obroučky a vyplníte objednávku. Máte předpis? Tak ho nafoťte nebo naskenujte, to přece není problém.
A bez obav můžete přistupovat i k situaci, kdy by vám obroučky neseděly. Máte totiž možnost je bez jakýchkoli rizik vrátit.
Zkrátka, k nákupu brýlí dnes můžete přistoupit se stejnou lehkostí, s jakou si přes internet objednáváte třeba spotřební elektroniku. Máte k dispozici větší výběr a nižší ceny, než jaké vám nabízejí kamenné obchody.
V naší online optice misteroptic.cz si můžete vybrat ze stovek modelů značkových obrouček. Doprava je zdarma a poskytujeme také odbornou online podporu.
Je to obdobné jako u nákupu oblečení nebo bot. Musíte znát své míry.
Brýlové obroučky mají ustálený způsob označení rozměrů. Standardně se uvádějí tři hodnoty v milimetrech:
Šířka očnice – šířka rámečku, ve kterém je zasazené sklo.
Šířka nosníku – rozměr mezery mezi očnicemi, tedy rámy skel. Jinými slovy: tam, kde máte nos.
Délka stranice – délka nožiček, které drží vaše brýle za ušima
Tato tři čísla jsou zapsaná na stranicích (nožičkách) brýlí a vždy v tom pořadí, ve kterém je uvádíme zde. Brýle se šířkou očnice 50 mm, šířkou nosníku 22 mm a délkou stranice 150 mm bude mít tyto rozměry uvedené ve formátu 50-22-150 nebo 50□22 150. Dobře je to vidět na obrázku níže.
Je to příliš složité? Zkuste se podívat na ty brýle, které už nosíte a na které jste zvyklí, a řídit se jejich rozměry.
Pokud existuje při nákupu brýlí online nějaké riziko, pak je to možnost, že místo originálních značkových brýlí obdržíte kopii. U slunečních brýlí jde o velmi rozšířený problém, který se týká třeba značek jako Ray-Ban. Podvodníci se ale nevyhýbají ani dioptrickým brýlím.
Jak se vyhnout nepoctivým e-shopům? Nakupujte u těch prověřených, u prodejců, kteří jsou transparentní a mají třeba také kamenné pobočky. A vyhýbejte se podezřele výhodným nabídkám. Značkové brýle nejsou nikdy laciné. Každá koruna, kterou za ně utratíte, se ale vyplatí.